Практичний психолог Полтавського професійного ліцею транспорту

shevchuk

 Шевчук Оксана Олександрівна

Методична проблема, над якою працює психолог: 

 «Формування в учнів ліцею відповідального ставлення до власних вчинків, подолання конфліктних ситуацій в групах та поза її межами».

Основні види роботи практичного психолога:

  • психодіагностична;
  • консультаційна;
  • психологічна просвіта;
  • корекційно-відновлювальна та розвивальна;
  • навчальна діяльність;
  • зв'язки з громадськістю.

Робота психолога спрямована на:

  • створення психолого-педагогічних умов для повноцінної реалізації особистісного, інтелектуального й фізичного потенціалу учнів ліцею;
  • психологічне забезпечення професійної діяльності педагогів та адміністрації ліцею;
  • підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, батьків, педагогічних працівників;
  • створення психолого-педагогічних умов для виховання учнівської молоді та психологічний супровід статевого виховання підлітків;
  • збереження психічного здоров’я учнівської молоді, розв'язання специфічних вікових проблем учнів, протидія девіантним тенденціям у їх поведінці.

Напрямки роботи психолога:

  • Поширення фактичних знань. Профілактична робота полягає в наданні підліткам і молоді об'єктивної, коректної, емоційно нейтральної інформації щодо ризикованої поведінки для забезпечення можливості вільного, свідомого вибору свого способу життя.
  • Навчання асертивній поведінці, де робота спрямована на розвиток в учнів умінь задовольняти свої потреби і вирішувати проблеми за будь-яких обставин позитивним чином, особливо у спілкуванні і взаємодії з іншими людьми.
  • Орієнтація учнів на формування навичок здорового способу життя (профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; застосування  тренінгів з розвитку навичок прийняття рішень, захисту від психологічного тиску з боку однолітків і т.п.).

Психолог ліцею використовує такі види роботи:

  • тренінгові заняттяз учнями;
  • ділові ігри, які допомагають розв'язувати різноманітні завдання і є формою навчання;
  • бесіди, лекції, які розраховані на опрацювання комплексу важливих і актуальних питань щодо здорового способу життя та профілактики насильства і жорстокості серед підлітків;
  • дослідження щодо обізнаності здобувачів із проблемами насильства в учнівському середовищі.

Війна принесла випробування у наше життя. Втім, наш вибір – вистояти, перемогти й відродитися. А для цього нам необхідна психологічна стійкість – індивідуальна і колективна. Це те уміння, яке дозволить пройти крізь усі випробування, залишаючись людьми світла, правди й любові, зберігаючи, відновлюючи та плекаючи при цьому наше психічне здоров’я, особистісну цілісність та зріст, наші соціальні зв’язки.