^На початок
Сучасні реалії освіти все більше вимагають, шукати ефективні методи організації навчальних занять з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Такі методи повинні забезпечувати, з одного боку, гнучку взаємодію учасників у навчальному процесі, дозволяти своєчасно отримувати в будь-який зручний для учнів час, консультації, поради і оцінки від викладача, який територіально віддалений, а з іншої сторони - здійснення обов'язкового використання інтерактивних форм організації навчання.
При вирішенні цього завдання можуть допомогти системи дистанційного навчання, які вже використовуються в світовій практиці, наприклад Moodle.
Moodle (модульне об’єктно-орієнтоване середовище дистанційного навчання) — безкоштовна, відкрита (Open Source) система дистанційного навчання (СДН). Moodle дозволяє створювати курси і web-сайти, які базуються на Іnternet. Moodle перекладена на десятки мов, в тому числі на українську. Система використовується у 175 країнах світу. Головним розробником системи є Martin Dougiamas з Австралії. Цей проект є відкритим, у ньому бере участь велика кількість інших розробників. Система знаходиться в постійному розвитку.
В Полтавському професійному ліцеї транспорту традиційно використовували програму Конструктор тестів для проведення тестування учнів з використанням ПК. Але ці тести можна використовувати тільки під час занять в комп’ютерному кабінеті. Тому, вивчаючи досвід інших навчальних закладів, ми вирішили в цьому навчальному році запровадити на базі власного сайту систему дистанційного навчання.
В процесі ознайомлення з системою Moodle ми зрозуміли, що система тестування цього середовища більш гнучка і має цілий ряд переваг перед звичайним конструктором тестів, серед яких є інтуїтивно зрозумілий веб-інтерфейс з набором потужних інструментів, які вільно використовуються для спілкування учнів з викладачами.
Ця система дозволяє учням, які пропускають заняття самостійно опановувати пропущений матеріал та пройти самоперевірку знань, а також підтвердити свої знання шляхом проходження тестів дистанційно з регістрацією результатів в системі.
У Moodle для курсу існує загальний список тестових питань (банк питань), які належать до ієрархічно впорядкованих категорій. З питань курсу можна комбінувати різні тести.
Питання зберігається один раз, і якщо воно змінюється у списку питань курсу, то змінюється і відповідне питання тесту, що автоматизує роботу викладача.
Вчитель має можливість:
Після процедури авторизації кожному учню надаються наступні можливості системи:
Ідею використовувати систему Moodle одночасно підтримали декілька викладачів спецдисциплін з професій Оператор комп’ютерного набору та Помічник машиніста електровоза. Роботу почали з введення тестів, для самопідготовки та самоконтролю учнів з основних тем предметів.
По спецдисциплінах «Будова, експлуатація та ремонт електровоза», «Автогальма» та «Правила технічної експлуатації рухомого складу» з початку 2015-2016 року та на протязі 2016-2017 року активно запроваджено використання системи Moodle викладачами спецдисціплін Сінтяй П.Л. та Добропас І.В..
Доступ до системи можливий за посиланням: http://nkk.pplt.poltava.ua/ або з меню Учням/Віртуальні курси
Ця система контролю знань учнями ліцею дала можливість:
Учням:
Викладачу:
Завдання ліцею навчити жити!
Виховання вирішує долю людини!
Ми творимо Людину!
Освіта скарб, ми ключ до нього!
Навчаємо розумом, виховуємо серцем!